"Jak Zrobić Bloga i Jak Go Pozycjonować w Google..."


Jak podbić stronę w rankingu Google


  • Nie ma znaczenia czy twoja strona utknęła w miejscu czy nie.
  • Nie ma znaczenia czy jest na stronie pierwszej SERP (Serach Engine Results Page – wyników wyszukiwania) czy na 99.
  • Nie ma znaczenia czy twoja strona dotyczy rozrywki, biznesu czy też jest o szkoleniu psów.

To co musisz zrobić to dopracować ją w taki sposób aby w 100% spełniała wymagania stawiane przez Google. Wtedy nie będzie innej możliwości jak tylko awans na wyższe pozycje, a kiedy już dotrzesz na samą górę, pozostanie Ci tylko zadbanie o to, aby się na niej utrzymać.


 

 

Które metody pozycjonowania są skuteczniejsze? Optymalizacja strony czy działanie poza nią?

Generalnie spotyka się dwie „szkoły” pozycjonowania. Jedna mówi o optymalizowaniu strony internetowej, druga o działaniu poza stroną, budowaniu zaplecza linków. Jak myślisz, która metoda jest lepsza?

Wyobraź sobie dwie strony internetowe, obie opracowane na ten sam temat i te same słowa kluczowe…

Właściciele strony nr 1 zoptymalizowali dokładnie tytuł strony, nagłówki, wygląd, czcionki, ilość słów kluczowych w tekście i wiele innych rzeczy, które powinny być zrobione. Postawili na optymalizacje strony sądząc, że jest to dużo ważniejsze niż budowanie połączeń do strony (linki pozycjonujące – backlinks). I słusznie. Odpowiednio zoptymalizowana strona, na dobrze dobraną frazę, może dotrzeć do pierwszej dziesiątki SERP nawet z jednym dobrym linkiem do niej prowadzącym. Pytanie tylko, jak zdefiniować odpowiednią dla Google optymalizację??

Twórcy strony nr 2 poświęcili na optymalizację bardzo mało czasu, właściwie zrobili ją bardzo niedokładnie. Zatrudnili za to 3 firmy, które regularnie zdobywają dla nich tysiące linków. To się może opłacać, jednak może też być bardzo kosztowne. Mimo to twórcy strony postawili na linkowanie jako na najważniejszą rzecz pozycjonowania.

Obie strony mają szansę być na szczycie wyników wyszukiwania Google.

Jeśli zadbasz o optymalizację strony, dobrze opracujesz jej treść i zdobędziesz choć jeden link do niej prowadzący to możesz być nawet na pierwszej pozycji. Jeśli jednak twój konkurent dopracuje swoją stronę tylko w 80% ale za to zadba o linkowanie to może Cię łatwo prześcignąć.


 

  • Przeanalizuj poniższy przykład:

Na starcie były 2 identyczne strony.

Strona 1 zoptymalizowała treść, pozyskała jeden link i wskoczyła na pierwszą pozycję w Google. To naturalne – strona lepiej opracowana będzie wyżej jeśli inne elementy są takie same.

Jednak strona 2 pozyskała 100 linków i następnego dnia przeskoczyła stronę 1. Wygląda na to, że linkowanie wygrało, prawda? Czytaj dalej.

Strona 1 w odpowiedzi wykupiła pakiet linków 10 linków i kolejnego dnia przeskoczyła stronę 2.

Dlaczego?

Ponieważ strona 1 jest odpowiednio dopracowana…

Jeśli odpowiednio zoptymalizujesz treść i kod strony, możesz wyprzedzić w rankingu konkurencje pomimo, że dużo mniej poświęciłeś na linkowanie.

 

  • Kontynuujmy nasz przykład:

Strona 2 powiedziała nie ma mowy i zakupiła kolejne 2000 linków. Domyślasz się co się stało? Strona 2 przeskoczyła stronę 1 z przekonaniem że ta nigdy ich nie dogoni. W końcu 2000 linków to sporo, sam przyznasz.

Strona 1 nie chcąc przegrać też postanowiła zatrudnić firmę, która zdobyła dla niej kolejne 200 linków i kolejnego dnia znów przeskoczyła stronę 2.

Strona 2 znów zakupiła 2000 linków i wskoczyła przed stronę 1.

Strona 1 pozyskała 200 linków ponownie wyprzedzając stronę 2.

 

Jeden link prowadzący do strony 1 może być wart więcej niż 10 linków prowadzących do strony 2. Dlaczego? Ponieważ strona 1 jest zoptymalizowana. W oczach wyszukiwarki ma lepiej dopracowaną zawartość.

Przypis autora:

Jeżeli mowa o linkach pozycjonujących ich wartość również może być różna. Dla lepszych efektów dobrze jest linkować ze stron wartościowych wg Google, powiązanych tematycznie z naszą stroną, itp. To dość szeroki temat i poruszę go w dalszej części.

Google umieszczając stronę A wyżej zapewnia internautom dostęp do najlepszej zawartości. Tym samym strony mniej wartościowe spycha na dalsze pozycje.


 

Mam nadzieję, że teraz rozumiesz dlaczego tak ważne są odpowiednie działania na stronie…

Wszystkie wyszukiwarki mają zadanie ułatwić Ci dostęp do najwartościowszych informacji.

Właśnie dla tego wydają miliony dolarów na nowoczesne technologie, zatrudniają najlepszych ekspertów. Po prostu chcą być pewni, że kiedy wpiszesz w wyszukiwarce hasło, to wynik jaki zobaczysz będzie dokładnie odpowiadał na to czego szukasz.


 

  • Ponownie powróćmy do przykładu:

Strona 1 wpadła na pomysł aby zostawić konkurenta w tyle i zleciła firmie aby ta zdobywała dla niej zaplecze 1000 linków miesięcznie.

Wiesz co to oznacza dla strony 2? Że jeśli ta chce zwyciężyć musi miesięcznie zdobywać jakieś 10000 linków.

Myślisz, że łatwo jest zdobyć 10000 linków? Śmieciowych (mało wartych) może i tak, ale zdobyć 10000 dobrych linków na pewno nie będzie łatwo. A przecież strona 1 znów może zwiększyć ilość podlinkowań. To może trwać w nieskończoność.


 

Może więc jednak warto poprawić trochę zawartość swojej strony, oszczędzić na zdobywaniu linków i zostawić słabiej przygotowane witryny za plecami?

Jeśli twoja strona utknęła pomimo, że budujesz jej zaplecze linków to mam nadzieję, że teraz już wiesz gdzie prawdopodobnie popełniłeś błąd. W pierwszej kolejności powinieneś zadbać o optymalizację zawartości (wrócimy do tego w dalszej części), a następnie o odpowiedniej jakości linki.


 

 

Zaplecze linków to nie wszystko

Niektórzy mówią: „Każda strona może się znaleźć na 1 miejscu w Google z odpowiednim zapleczem linków”. To prawda, jest to możliwe, ale nie zawsze.

Czasem można usłyszeć „Pusta strona bez zawartości też może zdobyć 1 pozycję w Google”. Możliwe, jeśli rywalizacja nie odbywa się przez słowa kluczowe.

To powoduje, że wiele firm zajmujących się pozycjonowaniem skupia się tylko i wyłącznie na zdobywaniu linków (często strasznie śmieciowych, które mogą zaszkodzić domenie), całkowicie zapominając o celu jaki mają wyszukiwarki: dostarczyć internautom najlepszą zawartość.

Zwróć uwagę, że największe firmy zatrudniają minimum jedną osobę, która zajmuje się tylko i wyłącznie optymalizacją strony, jej strukturą, treścią, połączeniem z robotami, statystykami, itp.

Widzisz różnicę?

To, że pierwsze miejsce w Google można zdobyć tylko budując zaplecze linków nie oznacza, że należy rezygnować z optymalizacji.

Z dobrze dopracowaną stroną możesz być na 1 miejscu wyszukiwarki posiadając dużo mniej linków. Którą metodę działania wybierzesz? Na stronie czy poza nią?

Ja myślę, że warto wybrać obie.

To jest jedyny sposób abyś przebił się przez konkurencję, szczególnie na trudne, popularne frazy.

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *