"Jak Zrobić Bloga i Jak Go Pozycjonować w Google..."


Zdobywanie linków pozycjonujących – backlinków


Prędkość zdobywania linków

Google bada z jaką prędkością (w określonym czasie) rośnie liczba linków prowadzących do twojej strony. Te witryny, które zdobywają je szybciej, są zazwyczaj na wyższych pozycjach.

Istotne jest aby linki zdobywać regularnie, najlepiej ze stałym wzrostem, np.

W pierwszym tygodniu zdobywamy 50 linków. W drugim tygodniu zdobywamy 100 linków. W trzecim 150, itd. (możesz to skalować wg własnych potrzeb, możliwości, budżetu). Ilość linków ma tendencję wzrostową, co przez Google jest oceniane pozytywnie i przekłada się na poprawę pozycji w wyszukiwarce.


 

Z jakich stron linkować do pozycjonowanego serwisu?

Kiedy twoja strona zostanie zindeksowana przez Google w ostatniej, zoptymalizowanej wersji, wtedy zacznij zdobywać linki. Warto przygotować się do tego wcześniej, zaplanować swoje działania.

Przede wszystkim zwróć uwagę na 3 wskaźniki: czy domena główna serwisu, z którego chcesz pozyskać link jest zindeksowana w Google, jaki jest PageRank i TrustRank tej domeny…

wpisując w wyszukiwarce ‘site:www.domena.pl’ sprawdzisz czy strona jest zindeksowana. Jeśli nie, to nie męcz się z zakładaniem na niej profilu, dodawaniem komentarza, itp. Taki link nie tylko będzie bezwartościowy – on będzie dla twojej strony szkodliwy.

To czy domena jest zaindeksowana w Google możesz też sprawdzić przy pomocy narzędzi, np. SeoQuake – dodatek do Firefoxa i Chrome.

TrustRank (i PageRank) sprawdzisz np. tutaj http://www.seomastering.com/trust-rank-checker.php – wybieraj serwisy, które mają TR bliższe 10 niż 1, choć zwróć też uwagę, żeby TR strony z której chcesz zdobyć link był wyższy niż TR twojej strony, np. Jeśli twoja strona ma TR 2 to wysoki dla Ciebie będzie już TR3.

Strony z wysokim TR to będą przeważnie serwisy popularne, istniejące już dłuższy czas, często aktualizowane, na których nie ma spamu, np. http://katalog.onet.pl/, http://katalog.interia.pl, http://katalog.wp.pl, http://forum.joomla.pl, http://katalog.gazeta.pl (sprawdź aktualność tych przykładów).

Całą listę takich stron z wysokim TR znajdziesz w serwisie Alexa – http://www.alexa.com/topsites/countries/PL Wystarczy wybrać te na których da się założyć konto i umieścić w profilu swój link.

 

PageRank sprawdzisz np. dodatkiem do FireFoxa – SeoQuake lub poszukaj w Google ‘PageRank Checker’ – jest tego pełno. Ja wybieram strony z PR minimum 3. Bardzo wysoki PR nie zawsze oznacza, że strona ma wysoki TR.


 

Liczba linkujących domen

Mówi się, że największą moc pozycjonującą przekazuje pierwsze kilka linków prowadzących z jednej strony internetowej. Każdy kolejny link, który prowadzi do naszej witryny z tej samej strony www, ma słabszą moc pozycjonerską.

Należy więc linkować z jak największej liczby domen, a także z serwerów posiadających różne C-klasy IP serwerów – kilka stron umieszczonych na tym samym serwerze będzie miało mniejszą siłę pozycjonerską niż gdyby znajdowały się na różnych serwerach z różnym ip.


 

Follow, Nofollow

<a href=”http://www.domena.pl” rel=”nofollow”>Zaloguj się</a>

Linki opisane atrybutem rel=”nofollow” nie przekazują PR z serwisu, na którym umieszczono link.

Często pada pytanie „czy takie linki są bez wartości jeśli chodzi o pozycjonowanie?”. Bez wdawania się w szczegóły, których więcej znajdziesz tutaj https://support.google.com/webmasters/answer/96569?hl=pl powiem tylko, że do twojej strony muszą prowadzić również linki opisane atrybutem rel=”nofollow” – im więcej tym lepiej.

Jeśli skierujesz do strony tylko linki z atrybutem rel=”follow” (lub w ogóle nie opisane atrybutem rel) będzie to wyglądać nienaturalnie w oczach Google. Atrybut ‘rel=”nofollow” nie blokuje przekazywania TrustRanku.

Atrybut rel=”nofollow” bardzo często (choć nie zawsze) mają linki pochodzące z komentarzy na blogach.


 

Natężenie fraz kluczowych w linkach (anchor)

Jeżeli pozycjonujemy stronę np. na frazę ‘dorabianie kluczy’ to oczywiście powinniśmy skupić się na zdobywaniu linków z takim samym anchor tekstem – dorabianie kluczy.
Niestety nie możemy pozyskiwać linków tylko i wyłącznie na taką frazę. Takie działanie grozi nałożeniem filtra przez Google i spadkiem naszej strony daleko, daleko w wynikach.

Mówi się, że jedna fraza, na którą pozycjonujemy serwis nie powinna przekraczać 20% wszystkich fraz umieszczonych w linkach do naszej strony, choć ja na niektórych stronach mam ponad 30% i nic złego się nie dzieje.

Bardzo ważne jest pozyskiwanie tzw. Linków brandingowych, np. z nazwą naszej firmy lub imieniem i nazwiskiem. Takie linki oraz gołe linki bez anchor tekstu (http://www.domena.pl) powinny stanowić dużą większość wszystkich backlinków, nawet ponad 50%.

Z treści artykułów warto od czasu do czasu linkować na frazy typu ‘Kliknij tutaj’, ‘Zobacz tutaj’, ‘kontakt’, ‘galeria’, ‘portfolio’, itp.

Fraz w linkach warto używać na różne sposoby, np. ‘dorabianie kluczy’, ‘dorabianie-kluczy’, dorabianiekluczy’, ‘http://www.domena.pl’, ‘domena.pl’, ‘www.domena.pl/’, itd. Można do frazy dodać dodatkowy wyraz, np. ‘dorabianie kluczy warszawa’, ‘warszawa dorabianie kluczy’…

Przykładowe ilości fraz:

20% – fraza pod pozycjonowanie nr 1 (różne kombinacje)

20% – fraza pod pozycjonowanie nr 2 (różne kombinacje)

20% – fraza pod pozycjonowanie nr 3 (różne kombinacje)

40% – frazy brandingowe oraz niezwiązane z frazami kluczowymi na jakie pozycjonujemy. No chyba, że w domenie również masz frazę kluczową 🙂


 

Pochodzenie linków

Pozycjonując stronę w języku polskim, na obszar polski lepiej jest linkować głównie z polskich stron. Ze stron anglojęzycznych i innych warto linkować, ale ja skupiłbym się tutaj na pozyskiwaniu tylko naprawdę wartościowych linków ze stron o wysokim autorytecie, np. z profili, ze stron edu i gov.

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *