"Jak Zrobić Bloga i Jak Go Pozycjonować w Google..."


Źródła pozyskiwania backlinków


Katalogi

Katalogowanie to chyba najpopularniejszy sposób pozyskiwania backlinków. Polega na dodaniu przeważnie krótkiego (czasem długiego) opisu strony, tagów (kategorii) do niej pasujących oraz linku.

Należy pamiętać, że opis jaki dodajemy do katalogu musi być unikalny. Jeśli dodajesz stronę do 100 katalogów, to każdy opis musi być choć trochę inny. Do przygotowania dużej ilości opisów można użyć programu, np. SEOLeniwiec.

Dodawanie wpisów do katalogów jest czasochłonne. Pracę można przyspieszyć używając narzędzia do wypełniania pól w formularzach, np. SEOLight lub dodatku do firefoxa – Autofill Forms, a najlepiej delegując takie zadanie komu innemu.


 

Często spotykam się z pytaniem „czy dodawanie do katalogów jest bezpieczne?” – jest w miarę bezpieczne jeśli dodajesz stronę do katalogów z wysokim PR (wg mnie minimum 3 dla domeny głównej) i TR. Takie katalogi są przeważnie płatne, ale to dobrze bo właśnie dzięki temu mogą zachować swoją wartość. Nigdy nie dodaję strony do słabych katalogów z PR n/a i PR 0, rzadko do PR1, tylko czasem do PR2 :)

Pozycjonowanie moich stron zaczynam przeważnie od zgłoszenia ich do 50-100 najmocniejszych katalogów. Linki z nich pochodzące to przeważnie linki nofollow.


 

Przed katalogowaniem:


 

Katalogowanie:


 

Linki z mediów społecznościowych

Linki z Facebooka, Twittera, Pinterest, Google+, itp to linki o bardzo dużej mocy pozycjonerskiej. Strony społecznościowe są bardzo popularne, przez co cieszą się w oczach Google bardzo wysokim autorytetem. Warto zintegrować swoją stronę z mediami społecznościowymi i publikować na nich linki do swojej strony.


 

Zakładanie profili na forach, portalach, itp.

To doskonały, chyba najbardziej naturalny (z nienaturalnych) sposób na pozyskiwanie backlinków. Nienaturalny dlatego, że profile pod pozycjonowanie zakładamy po to, żeby podbić ranking naszej strony. Byłby naturalny gdybyśmy zakładali profile w celu korzystania z danego serwisu :)

Założenie profilu polega na zarejestrowaniu się w danym serwisie (założeniu konta), następnie dodanie linku w miejscu wyznaczonym, opisie lub w stopce.

Oczywiście warto dodać przynajmniej krótki, również unikalny opis, zdjęcie, itd. Im lepiej wypełnimy profil tym mniejsze prawdopodobieństwo, że zostanie on skasowany przez administratora strony.

Aby uniknąć skasowania najlepiej jest się trochę w danym serwisie poudzielać – napisać coś na forum, dodać jakiś artykuł, itp. żeby wyglądało, że jesteśmy aktywni. Takie działanie jest oczywiście bardzo czasochłonne.

Pod pozycjonowanie nie warto zakładać profilu na stronach, w których podgląd profilu dostępny jest tylko po zalogowaniu (robot Google nie loguje się więc nie widzi ukrytych tam linków) oraz na profilach, których Google nie indeksuje (takie profile w kodzie strony mają wpis <meta name=”robots” content=”noindex, nofollow„>) – kliknij prawym przyciskiem na stronie -> pokaż źródło strony -> i sprawdź czy jest taki wpis.

Raczej nie zakładam profili na stronach, których domena główna ma PR<1.

 


 

Komentarze

Linki z komentarzy są przeważnie dobrze odbierane przez Google, tzn. nie są uznawane za nienaturalne. Z tego względu warto takie linki zdobywać. Jak to robić? Odwiedzać strony, blogi, itp. w których można zostawić komentarz i komentować zostawiając przy okazji swój link.

Zwróć uwagę, że linkiem w komentarzu będzie zazwyczaj twój podpis, np. imię, nazwisko. Rzadko kiedy właściciele blogów przepuszczają komentarze, w których podpisałeś się frazą kluczową zamiast imieniem, ksywą, itp.

Jest jednak pewien sposób… poszukaj blogów, na których zainstalowany jest dodatek Comment Luv (dodatek pod wordpress) – dzięki temu będziesz mógł w komentarzu wyświetlić swój link z frazą na którą pozycjonujesz.

Zdobywanie linków z komentarzy to świetny sposób na pozyskanie linków ze stron tematycznie powiązanych i pochodzących od twojej konkurencji.

Pamiętaj aby twoje komentarze były merytoryczne. wpisy typu „fajny wpis”, „dzięki”, itp. raczej nie zostaną zaakceptowane ;)


 

Jak wyszukiwać strony, na których można zostawić komentarz?

Ja wpisuję po prostu frazę kluczową i po kolei odwiedzam każdą stronę. Gdzie się da tam zostawiam komentarz z linkiem. Jak przerobię jakieś 100 wyników wtedy wpisuję kolejną frazę i powtarzam przegląd stron.

Możesz też w Google wpisywać operatory dla uściślenia wyników, np:

site: „powered by wordpress” „fraza kluczowa”

site: .pl „powered by wordpress” „fraza kluczowa”

site: „powered by wordpress”

site: „post a comment”

site: „zostaw komentarz”


 

Pressel Page – precle

Linkowanie z artykułów na blogach. Do niedawna zdobywanie linków w ten sposób było bardzo powszechne. Ja jednak ostatnio ograniczyłem linkowanie w ten sposób, ponieważ linki z artykułów są często uznawane przez Google za nienaturalne – istnieje niebezpieczeństwo złapania filtra.

Oczywiście nie znaczy to, że zupełnie nie warto linkować z artykułów, bo warto. Trzeba to tylko robić rozważnie, dywersyfikować źródła linków, pozyskiwać po trochu z każdego rodzaju stron.

Wpisy najlepiej zostawiać tylko na stronach powiązanych z tematem twojej strony, a jeżeli to nie możliwe to przynajmniej przygotować tematem powiązany z naszą stroną długi tekst. W treści przeważnie dodaje się do 3 linków. Ja sugeruję dodanie jednego linku do strony głównej i 1-2 do podstron/wpisów.

Jak zwykle warto zwrócić na PR precli.

Skąd wziąć precle, na których można zostawić swój wpis? No cóż, jeżeli chcesz zrobić masówkę, to musisz poszukać jakiejś grupy przygotowanej pod pozycjonowanie – to będzie oczywiście płatna usługa.


 

Artykuły gościnne

Jeżeli chcesz dodawać artykuły gościnne to również są strony w sieci, na których możesz to zrobić. Ponad to, zawsze możesz dogadać się z właścicielem jakiejś strony na zasadzie – Ty dajesz wartościową treść na bloga, a w zamian otrzymujesz link do swojej witryny. Takie linkowanie ma ogromną wartość pozycjonerską i jest bardzo dobrze oceniane przez Google.


 

Linki w stopce (site-wide)

Jest taka mało popularna strategia budowania stron internetowych w zamian za link w stopce. Polega ona na tym, że dogadujesz się z kimś kto potrzebuje strony www, że wykonasz taką stronę (np. na wordpress), a w zamian w stopce umieścisz link do swojej strony. Ciebie kosztuje to kilka godzin pracy, a w zamian pozyskujesz link.

Pytanie tylko czy taki link jest coś warty i czy jest bezpieczny?

Taki link będzie coś warty jeżeli właściciel strony przez ciebie zrobionej będzie o nią odpowiednio dbał, rozwijał ją i prawidłowo pozycjonował. Sam link z nowej strony nie jest wiele wart, ale może nabrać wartości wraz ze wzrostem wartości strony.

Kolejna rzecz – jeśli linków site-wide masz wiele to zadbaj o to, żeby pochodziły głównie ze stron tematycznie powiązanych z tematem twojej witryny – inaczej nadawaj im atrybut rel=”nofollow”. Zwróć również uwagę, żeby linki site-wide były głównie linkami brandingowymi. Tego typu linki z anchorem na frazę kluczową mogą zostać źle ocenione przez Google.


 

Przekierowanie 301

Jeżeli posiadasz stronę (nazwijmy ją B) z dużą ilością wartościowych linków (wypozycjonowaną) dodatkowo powiązaną tematycznie z twoim głównym serwisem (A) i za pomocą przekierowania 301 przekierujesz B na ten serwis (A) to przekażesz mu moc pozycjonerską (ewentualnie jej część).

W efekcie A będzie mógł awansować w wynikach wyszukiwania tak jakby był linkowany bezpośrednio, choć w rzeczywistości będzie posiadał tylko jeden link.

Pozycjonowanie przez 301 może być ciekawą techniką. Niektórzy kupują w tym celu przeterminowane (nie odnowione) domeny z historią i zapleczem backlinków, aby następnie przekierować je na swoją stronę.


 

Linki z automatów

Mniej więcej do 2013 roku korzystałem z kilku systemów spamerskich – do pozyskiwania backlinków. W sumie to testowałem ich skuteczność i szybko stwierdziłem, że dla mnie jako osoby, która ma tylko kilka własnych serwisów, takie systemy są nieopłacalne.

Linki, które za pomocą programów typu Adder, Publiker, Omni, itp., można pozyskać pochodzą przeważnie ze stron śmieciowych, zaspamowanych, często zafiltorwanych i zbanowanych. Nie nadają się więc do pozycjonowania stron, na których jakości Ci zależy – mogą po prostu zaszkodzić.

Oczywiście można użyć takich systemów do postowania na wartościowych stronach, ale trzeba zadbać o listę takich stron – nikt jej nie odda za darmo, nawet kupić trudno, a samemu zrobić jeszcze trudniej.

Jedyna w miarę przydatna funkcja takiego programu to możliwość podlinkowania własnych backlinków w celu przyspieszenia ich indeksacji (ja sobie odpuściłem) oraz możliwość automatycznego zostawiania backlinków na własnych stronach zapleczowych (przydatne dla firm pozycjonerskich).


 

Allegro

Korzystając z usług dostępnych na Allegro i w innych sklepach, w których oferuje się usługi zakładania profili, katalogowania, itp. trzeba być ostrożnym.

Kiedy zdobywałem doświadczenie przetestowałem wiele z tego co jest na polskim rynku dostępne. Skończyło się to zafiltrowaniem jednej z moich stron. Sprzątanie zajęło mi tydzień, a czekanie na zdjęcie filtra kilka tygodni. Pieniędzy, które na linki wydałem nikt mi nie zwróci, choć nie oczekuję tego bo przecież to moja wina, że nie zadbałem o odpowiedni poziom swojej wiedzy, który umożliwiłby mi ustrzec się błędów.

Jeśli chcesz kupować linki, tudzież usługę ich pozyskiwania to dobrze się upewnij co kupujesz – w 90% przypadków co innego będzie napisane w ofercie, a co innego dostaniesz…

Np. kupując (w popularnym sklepie w polskim Internecie, który również ogłasza się na allegro) profile PR 3+ otrzymałem profile od PRn/a pochodzące nawet ze stron o tematyce porno. Domyślasz się, że ich usunięcia się nie doprosiłem.

Oczywiście nie zniechęcam Cię do korzystania z usług firm i osób zajmujących się pozyskiwaniem backlinków. Musisz to robić, jeżeli nie chcesz poświęcać swojego czasu, jednak rób to ostrożnie i z głową, najpierw sprawdź jakość.


 

Zaplecze pozycjonerskie

Strona zapleczowa, to strona powiązana tematycznie z twoją główna stroną, którą pozycjonujesz. Powinna być zadbana i również pozycjonowana, tak aby mogła przekazać swoją wartość twojej główniej witrynie. To się oczywiście wiąże z dodatkową pracą i kosztami, ale pamiętaj, że co twoje to twoje.

Jeśli stawiasz stronę zapleczową to na innym serwerze niż twój główny serwis, żeby nie było widać że to twoja strona. Najlepiej jak wykupisz ją na inne dane.

Gdy już postawisz stronę, to nie linkuj z niej od razu do głównego serwisu. Najpierw zadbaj o jej zindeksowanie i zdobycie wartościowych linków i choć odrobiny TrustRanku. Kiedy już zaczniesz dodawać linki pozycjonujące to nie przesadzaj z ich ilością, a także linkuj również do innych stron niż twoja własna (najlepiej do stron z bardzo wysokim TR i powiązanych tematycznie).

Postawienie własnych stron zapleczowych, katalogów, fora internetowego, to bardzo dobry pomysł o ile masz na to czas lub kogoś kto to dla Ciebie zrobi.

Na stronach zapleczowych możesz umieszczać reklamy a AdTaily, AdSense, itp. tym samym ograniczając koszty jej utrzymania. Takie strony możesz też wykorzystać do budowania listy mailingowej.


 

SWL – Linki niebezpieczne

Pozyskiwanie linków z tzw. systemów wymiany linków jest przez Google uznawane za technikę niedozwoloną i w razie wykrycia karane nałożeniem filtra lub bana. Ja osobiście taką technikę pozyskiwania linków uznaję za zbyt niebezpieczną, choć wiem, że wiele firm, stron z niej korzysta.

 

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *